• Image 01 نرم افزارهای ماشین حساب
  • Image 02 فروش ماشین حساب
  • Image 03 کلاسهای آموزشی
  • Image 04 خدمات نرم افزاری

مقاله ها

آغاز پروژه برنامه تحلیل تیرهای متداول

Iran-Calculator calc-run

بازم سلام

از دیروز یه پروژه نسبتا سنگینی رو شروع کردم که شاید یه دو هفته ای وقتم رو بگیره. از دوران کارشناسی میخواستم یه همچین برنامه ای بنویسم ولی هی خودم دستی تیرها رو آنالیز میکردم و هی پروژه میوفتاد عقب! الان با خودم میگم کاش زودتر اینو انجام میدادم تا کلی وقتم تلف نمیشد و دقت محاسباتم بالا میرفت.

برنامه رو میخوام طوری بنویسم که تیرهای متداولی رو که داریم به طور نسبتا کاملی آنالیز کنه. همونطور که میدونین میشه تیرهای ترکیبی و نا معین رو به تیرهای معین تبدیل کرد و از اصل جمع آثار قوا جواب اون تیرها رو هم بدست آورد. به هر حال توی این برنامه نیروهای تکیه گاهی، دیاگرام برش و مقدارش، دیاگرام لنگر و مقدارش، دیاگرام منحنی الاستیک تیر و محاسبه خیز تیر و شیب تیر قراره بدست بیاد که خیلی به درد مهندسین عمران میخوره. چه توی دوران تحصیل و چه بعدش، به خصوص برای آزمون نظام مهندسی خیلی بدرد میخوره.

راستی، چون میخوایم ورژن انگلیسی سایت رو هم فعال کنیم،  قبلنا برنامه ها رو به صورت فینگلیش مینوشتم و میگفتم بعدا ورژن انگیلیسیش رو میدم بیرون برای بچه های اونور آب، ولی چون دوباره کاری میشه، از این به بعد میخوایم خود برنامه ها رو به صورت انگلیسی بنویسیم ولی توی آموزشش که به فارسی همه چی رو توضیح میدیم. مطمئنا شما با مشکلی مواجه نمیشین نگران نباشین.

اگه پیشنهاد عملی ای داری که فکر میکنی توی برنامه اعمال بشه خوبه و بگی و زیاد زمانبر نباشه توی برنامه اعمال میکنم. یا نظر بده یا ایمیل بزن.

پس منتظر برنامه باشین.

##########################################################

خوب پروژه با یکم تاخیر به اتمام رسید.

این برنامه زمانبرترین برنامه ای بوده که نوشتم. یعنی خیلی وقت براش گذاشتم. بیشترشم به خاطر گرفیکی بودنش بود. ولی فکر میکنم یه برنامه کاملی باشه که خیلی کاربرد داشته باشه. هم نمودار برش و لنگر و هم شیب و خیز نقاط بحرانی تیر رو میده. این برنامه 12 نوع تیر متداول رو تحلیل میکنه که بقیه تیرها رو میتونین از ترکیب این 12 حالت بدست بیارین. تیرهای دوسر گیردار و مفصل برش آزاد و ترکیب اینها.

قبلا یه برنامه که فقط برش و لنگر 4 نوع تیر متداول بود رو به عنوان اشانتیون گذاشته بودم. اون همچنان به عنوان اشانتیون میمونه ولی این خیلی زمانبر بود و به درد دانشجوها و به خصوص بدرد آزمون نظام مهندسی میخوره.

الان میخوام براش آموزش بنویسم که خودش هم کلی زمان میبره. البته برنامه اونقدر یوزر فرندلی هست که به هیچ آموزشی نیاز نداره ولی آموزش بیشتر برای کسایی هست که میخوان محیط برنامه رو ببینن بعد اقدام به خرید کنن. کسایی که قبلا برنامه های من رو خریدن میدونن برنامه هام رو طوری مینویسم که به آموزش نیاز نداره. به هر حال میتونین از الان اقدام به خریداری کنن.

شما اینجایید: